6 aplicatii fantastice ale turmericului

6 aplicatii fantastice ale turmericului

De ce a devenit turmericul atât de popular?

Turmericul este un condiment galben / portocaliu, utilizat în mod curent în bucătăria asiatică, cum ar fi curry-ul și preparatele la wok. Acesta provine din rădăcină sau rizomi din planta cu același nume (turmeric) și conține un grup de compuși numiți curcuminoizi.

Cercetările au arătat că curcuminoidele din turmeric au proprietăți antiinflamatorii, ceea ce îl face un supliment incredibil de util în aceste zile. Viața modernă este plină de factori declanșatori de inflamație, alături de care se pot enumera carnea roșie, zahărul, alimentele procesate, cofeina în exces și stressul.

Unele dintre aceste inflamații sunt severe, contribuind la probleme precum artrita și IBD (sindromul colonului iritabil), în timp ce în unele cazuri este subclinică – un tip de inflamație de grad scăzut, care este dificil de detectat prin măsurătorile obișnuite.

Aceasta poate contribui la o serie de probleme, cum ar fi starea de spirit scăzută și chiar rezistența la insulină. În ultimii ani, turmericul a devenit din ce în ce mai popular, atât pentru utilizările sale medicinale, cât și pentru gustul său – acum puteți găsi tot mai des chiar și un lapte de curcumă, sau ceai de curcumă! Această imagine din Google Trend indică cât de repede crește popularitatea turmericului (curcumei):

1. Artrita

Artrita este o afecțiune oribilă, cronică care poate reduce încet mișcarea și face viața de zi cu zi dificilă și dureroasă. Există o serie de cauze ale artritei, de la genetică la probleme de greutate, dar toate implică un fel de inflamație a articulațiilor. Știința pare să susțină utilizarea de curcumă pentru a ușura simptomele artritei.

O revizuire sistematică și o meta-analiză a unui număr de studii a concluzionat că 8-12 săptămâni de suplimente de curcumă – de obicei 1000 mg pe zi de curcumină – au redus simptomele artritei.

2. IBS și IBD

IBS (sindromul colonului iritabil) este o condiție complicată, care poate fi ușor declanșată de alimente, stres și alți factori. Tratarea este foarte dificilă, iar tratamentele variază de la restricțiile privind dieta la medicamentele prescrise. IBD (boala colonului iritabil), pe de altă parte, este cauzată de inflamația cronică sau umflarea intestinelor.

In timp ce inflamatia severa joaca un rol imens in IBD, cercetarile recente au sugerat, de asemenea, ca inflamatia de grad scazut poate fi gasita la pacientii cu IBS, de asemenea.

Ca antiinflamator, este logic ca turmericul sa poata ajuta atat aceste conditii, desi poate fi foarte util in abordarea inflamatiei de grad scazut a IBS. De fapt, un studiu a constatat că un curs de 8 săptămâni de curcumă a redus simptomele IBS cu până la 60%.

3. Perioada de durere

Așa e, ceva care vă poate ajuta în cele din urmă durerea voastră agonizantă! În timp ce nu există un umăr mare de studii despre durerea cronică și turmeric în mod specific, turmericul a fost dovedit a acționa ca un anti-inflamator și, prin urmare, ar putea fi extrem de utile pentru abordarea durerii cronice, în mod natural.

Durerea cronică poate fi cauzată de câteva lucruri. În timpul menstruației, se eliberează prostaglandine care declanșează contracții musculare și aceste contracții provoacă durere. Aceste prostaglandine provoacă, de asemenea, inflamație, ceea ce susține durerea cronică.

Având în vedere ceea ce știm despre efectele anti-inflamatorii ale turmericului, pare rezonabil că ar putea ajuta, prin urmare, să ușureze durerea din acea perioadă.

4. Ca antioxidant

Curcumina găsită în turmeric este un antioxidant puternic, ajutând la curățarea corpului de radicali liberi nocivi. Radicalii liberi sunt molecule instabile care pot deteriora moleculele din jurul lor, ceea ce duce la deteriorarea celulelor și a țesuturilor.

În unele cazuri, ele pot afecta ADN-ul, ceea ce poate duce la defecțiuni sau mutații ale celulelor. Unii dintre acești radicali liberi sunt produși natural de către organism și tratați de enzimele deja existente în corpul nostru. Cu toate acestea, lucruri precum poluarea și stresul pot crea niveluri mai înalte de radicali liberi de care corpul nu poate scăpa singur.

Antioxidanții călătoresc prin organism și ajută la neutralizarea acestor radicali liberi, protejând astfel celulele și țesuturile noastre, iar turmericul este o sursă deosebit de bună de antioxidanți!

5. Proastă dispoziție.

Există unele dovezi care sugerează că turmericul poate ajuta la combaterea stării de spirit scăzute, schimbări de dispoziție și chiar depresie. Un studiu a dat participanților deprimați 1 g de curcumină pe zi timp de 8 săptămâni și a constatat că simptomele legate de starea de spirit s-au îmbunătățit semnificativ. A fost un experiment mic, de numai 56 de participanți, dar studiul a arătat rezultate promițătoare! Există mai multe argumente în legătură cu motivele pentru care curcumina ar putea ajuta la depresie și probleme de dispoziție. O teorie este că aceste probleme pot fi cauzate de inflamația de grad scăzut, care este greu de detectat prin teste uzuale. Deoarece curcumina este un antiinflamator natural, poate contracara această inflamație. Ca întotdeauna, aș recomanda să vorbiți cu medicul dumneavoastră dacă bănuiți că suferiți de depresie, înainte de a încerca să vă auto-medicați în mod natural. Cu toate acestea, pentru stări de dispoziție scăzute sau schimbări de dispoziție, puteți descoperi singuri că turmericul poate ajuta la asigurarea unui echilibru.

6. Circulația sanguină

Ca și alte condimente, turmericul poate ajuta la stimularea circulației. Acest lucru în sine poate rezolva un număr imens de probleme! Trimiterea unei cantități mai mare de sânge in creier poate ajuta la cresterea concentratiei, a functiei cognitive si chiar îmbunătățirea stării de spirit, in timp ce afluxul de mai mult sange la nivelul pielii poate ajuta la furnizarea de substante nutritive necesare si la eliminarea toxinelor. De fapt, creșterea circulației poate contribui la furnizarea eficientă a nutrienților și la eliminarea toxinelor din toate organele noastre majore, ceea ce duce la o sănătate generală mai bună. Desigur, acest lucru este asigurat, de asemenea, ca urmareste a unui stil de viata sanatos – imbunatatirea circulatiei nu se va face prea bine cu un sistem de alimentație de gen McDonald, de exemplu!

Cum să luați curcuma?
Există pe piață o mulțime de suplimente de curcumă, dar o problemă majoră este faptul că, curcumina din ea este deseori slab absorbită de organism, uneori fiind absorbit doar cca 1%.
Astfel, puteți căuta pe piață extracte de curcuma (=curcumină), sau puteți integra praful de curcuma în alimentația zilnică (recomandarea noastră!).

O variantă este să vă preparați zilnic porția de lapte de curcumă (adăugați o lingură de curcuma la o cană de lapte, fierbeți, adăugați puțină scorțișoară și neaparat puțin piper, apoi când se răcește îndulciți după gust cu sirop de agave sau miere).
Sau adăugați generos praful de curcuma în supe, sosuri, cartofi la cuptor, etc…, altfel spus, adăugați-o peste tot în mâncare unde aveți ocazia.

O altă variantă pe care v-o sugerăm este să beți ceaiul de curcuma. Acesta e un produs nou pe piață – scos de Yogi Tea, leaderul pentru ceaiurile din mirodenii – e inspirat după rețeta laptelui de curcuma, și plicul poate fi infuzat atât în lapte, lapte vegetal sau pur și simplu în apă fierbinte.

Interesat de aceste produse? Cumpara aici:

Ceai Bio cu TURMERIC Yogi Tea, 34 g
Curcuma BIO, 80G
Curcuma pudra, 500g

Bibliografie:
www.avogel.co.uk/food/6-fantastic-uses-for-turmeric

Acest articol are un comentariu

  1. Avatar

    este intr-adevar foarte bun acest turmeric.

Lasă un răspuns